15 Ağustos 2009 Cumartesi

Enes Kanter röportajı!..



Milyon Dolarlık Çocuk İle A'dan Z'ye!
17 yaşındaki Enes Kanter Amerika'ya gitmesinin ardından ilk kez ve sadece Medyaspor editörü Oğuz Yenihayat'a konuştu. Enes, merak edilenleri, doğruları ve geleceğini anlattı.

Türkiye O'nu Genç Erkekler Avrupa Şampiyonası'ndaki başarısının ardından tanıdı. O aslında bu şampiyonaya gelene dek, tüm turnuvalarda adından başarılı ile söz ettirip sayısız ödül ve madalyanın da sahibi oldu. Kendisini yakından takip edenler için de bu gelişim pek sürpriz sayılmazdı.

Enes'in popülaritesi ise son günlerde daha da arttı. Sebebi ise tercihiydi. 17 yaşındaki oyuncu lisenin son sınıfını Amerika'da okuma kararı alınca ortalık karıştı. Enes'in popülaritesi o kadar çoktu ki Milli Takım'dan arkadaşı ve Işıkspor'un başarılı oyuncusu Kevin Kaspar ile aynı okula gittiğini hiç kimse bilmiyordu.

Enes Kanter ve Kevin Kaspar, eğitimlerini Las Vegas'ta bulunan "The Henderson International" lisesinde, basketbol kariyerlerine de "Findlay College Prep" adı altında sürdürecekler.

"Findlay College Prep." Amerika'da geçen sezonun şampiyonu. Hem de 33 galibiyet 0 mağlubiyet ile. Findlay College Prep, 2008-09 sezonun finalinde Carmelo Anthony, Kevin Durant, Michael Beasley, Rajon Rondo ve daha bir çok ismi yetiştiren ve basketbol fabrikası olarak bilinen Oak Hill'i 74-66 yenip Amerika şampiyonu oldu. Üstelik bu mücadele ESPN televizyonundan da naklen yayınlandı.

Geçtiğimiz Perşembe günü Amerika'ya uçan Enes Kanter, bir çok soru işaretini de beraberinde götürdü. Neden böyle bir tercih yaptığı her dakika sorgulanır oldu. Ve Enes, kendisini uzun senelerdir çıplak gözle izleyen ve başarısı hakkında kalem oynatan Medyaspor'dan Oğuz Yenihayat'ın sorularını cevapladı.

Tatilini Chicago'da sürdüren 17 yaşında ve 2.08 boyundaki Enes ile oldukça keyifli bir söyleşi yaptık. İnternetin nimetlerini kullanarak MSN üzerinde yapılan bu söyleşi kafalardaki birçok soru işaretinin de kalkmasını sağlayacak. Dilerseniz sözü fazla uzatmadan sorulara ve genç basketbolcunun cevaplarına geçelim:

İşte o röportaj:

Oğuz Yenihayat: Enes öncelikle şunu sormak istiyorum geçen sezonda Amerika'dan ciddi burs teklifleri almıştın. O zaman neden gitmedin?

Enes Kanter: Geçen sene ağır bir sakatlık yaşadım. Açıkcası kendime güvenemedim ve uzun süren bir tedavi dönemi geçirdim. Sakatlığımı üzerimden atıp, daha güçlü olarak gitmek istedim. Bu sebeple de bir sene erteledim.

Şu an sakatlığın ne durumda?

Çok iyiyim, gerçekten çok iyiyim. Fenerbahçe Ülker bu konuda çok yardımcı oldu. A takımın fizyoterapisti Murat Çağlar'ın üzerimde çok emeği var. Sakatlığımın geçmesinde tedavinin yanı sıra onun psikolojik desteğini de aldım, her daim yanımda oldu. Ona sizin aracılığınız ile sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

Gelelim Fenerbahçe'den ayrılma meselesine. Vidmar'ın gönderilip önünün açılması planlanıyordu. Daha ciddi süreler alıp ligde şampiyonluğa oynayan Avrupa'da da Final-Four hedefleyen takımın önemli bir parçası neden olmak istemedin?

Fenerbahçe Ülker'de kalsam benim açımdan çok iyi olacaktı. Ciddi süreler alacaktım ve bu beni çok heyecanlandırdı. Ama benim gitmek istediğim belliydi, kendime bir yön çizmiştim. Geçen sene olmadı ama bu sene Amerika'ya gitme zamanım gelmişti. Ayrıca, Fenerbahçe Ülker bana 5 yıllık bir sözleşme teklif etti. Bu sözleşme süresi de bana çok uzun geldi. Geçen sene gitme planları yaparken de Fenerbahçe yine bana 5 yıllık sözleşme teklifinde bulunmuştu.

İmza atmamak için gittin denilebilir mi?

Öyle de denilebilir ama önceliğim yabancı dil ve eğitim.

Fenerbahçe yönetiminden kimseyle konuştun mu?

Sadece Mahmut (Uslu) ağabey ile konuştum. Onunla da para işlerini konuşuyordum sadece.

Para meselesinde bir sıkıntın oldu mu?

Hayır olmadı, hatta bana oldukça cömert bir teklifte bulundular.

A takım antrenörü Bogdan Tanjevic ile konuştun mu?

Onunla ayrılma meselesini hiç konuşmadım. Sadece basketbol ve sakatlık konularında konuşuyordum.

Genç takım antrenörü Serdar Apaydın ile antrenör-oyuncu değil de ağabey-kardeş gibi olduğunuzu biliyorum. Sana ne tavsiyelerde bulundu?

Serdar ağabeyle çok sık konuşuyorduk. O da üzüldü böyle bir karar almama. Avrupa'da forma giyerken Amerika'ya lise okumaya gitmemin yanlış olacağını her fırsatta söylüyordu. Fenerbahçe Ülker ile imzalamamı ve orada yapamayacağımı da söyleyip bana Ersan İlyasova örneğini veriyordu.

Baktığımızda kimse senin gitmeni istemiyor, seni bu maceranda destekleyen birileri yokmuydu?

Dediğin gibi ağabey destekleyenim çok azdı. Sadece ailem benim arkamda durdu. Onlar hayat boyu benim aldığım kararlara saygı duydular. Bana güvenmeyen herkese gerçek Enes'i göstereceğim, buna inanıyorum.

Olympiakos'tan teklif aldığın doğru mu?

Evet doğrudur. Senelik 2 milyon dolar teklif ettiler. 2 senelik de garanti kontrat önerdiler. Ama ben yönümü çizmiştim, Amerika'ya eğitim ve basketbol için gitmeye karar vermiştim. Teklif beni mutlu etti ama herşeye rağmen Amerika'yı tercih ettim.

Şu an Amerika'dasın ve arkana dönüp baktığında az da olsa bir pişmanlığın var mı?

Söylediğim şeylerin arkasındayım. Hiç bir pişmanlığım yok, olacağını da zannetmiyorum.

Hülle yolu ile Amerika'da bir sene eğitim gördükten sonra Avrupa'da bir takıma gideceğini söyledi Fenerbahçe Kulübü Basketbol Şube Direktörü Nedim Karakaş.

Avrupa'ya dönmeyi düşünmüyorum. Hedeflerimin doğrultusunda yaşantıma devam ediyorum. Ben zaten Fenerbahçeliyim. Bunu herkes biliyor. Eğer günün birinde dönmeyi istersem bu kulüp yine Fenerbahçe Ülker olur.

Bu konuda çok netsin değil mi, kafanda bir karışıklık yok?

Tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki öyle bir düşüncem yok.

Amerika'ya gitmek senin fikrin değil de menajerinin fikriymiş gibi açıklamalar yapıldı?

Öncelikle benim bir menajerim yok. Basında yazdığı gibi de Tolga Tuğsavul'u yakından uzaktan tanımıyorum. O ve birkaç menajer birçok kez beni ve yakın arkadaş çevremi arayıp görüşme talebinde bulundu. Ondan daha öteye gitmedi. Bana sadece oradaki şartlar anlatıldı, onun dışında hiçbir şekilde aklım çelinmedi. Kendi irademle bu kararı verdim.

NCAA'den sezon içerisinde teklifler gelecektir. Okumayı düşündüğün formasını terletmek istediğin okul ya da okullar var mı?

Evet ağabey dediğin gibi sezon içerisinde gelecektir, bekliyorum ve biliyorum. Doğuş Balbay'ın okulu Texas Üniversitesi veya Michael Jordan'ın mezun olduğu North Caroline Üniversitesi'ni düşünüyorum.

Beko Basketbol Ligi'nde ve Euroleague'de forma giydiğin için NCAA'e gittiğinde ceza alman söz konusu, bunun için ne söyleyeceksin?

Fenerbahçe'den Doğuş Balbay'a da aynısı oldu. Burada oynadığı maç kadar orada ceza aldı. Ben de burada 4 Euroleague maçında, 5 de Beko Basketbol Ligi maçında oynadım. 9 maç ceza alacağım ardından sezona devam edeceğim.

NBA oyuncusu olacağına inanıyor musun?

2011 draft yaşım. NCAA'e giriş yaptıktan sonra ilk senemde draft olmak istiyorum. Şu an belli olmaz, çünkü hiç o ortamda bulunmadım ve onlarla mücadele etmedim. Ama bana bir top ve 4 kişi versinler yeter. Elimden gelenin en iyisini yapabilirim.

Kerem Gönlüm'ün dopingli çıkmasının ardından Türk medyasında A Milli Takım'a çağrıldığın fakat bunu kabul etmediğin yazıldı.

Beni hiç kimse aramadı. Kimseden de öyle birşey duymadım. Yıldız ve Genç Milli takımlarında zaten forma giydim ve giyiyorum. Öyle bir teklif olsa seve seve giderdim.

Fenerbahçe taraftarları da seni çok benimseyip sevmişti. Gitmene onlar da çok üzüldü. Onlara bir mesajin var mı?

Sağolsunlar bana çok destekleri oldu ama ayrılmamın ardından çok kötü mesajlar alıyorum. "Ayağın kırılsın, parmağın kırılsın, inşallah sakatlanırsın da basketbol hayatın biter" gibi mesajlar alıyorum ve bu beni çok üzüyor. Çok sık söyledim ama yine söylüyorum, ben Fenerbahçeliyim. Bir gün dönecek olursam yine Fenerbahçe forması giymek istiyorum. Fenerbahçe'nin benim hayatımda yeri çok büyük. Bu kararıma da taraftarların köstek değil destek olmasını istiyorum.

Son olarak eklemek istediğin birşeyler var mı?

Ben yaptığım şeylerin arkasındayım. Fenerbahçe'yi çok seviyorum ve dediğim gibi Fenerbahçeliyim. Ama şartlar böyle gerektirdi. İnşallah böylesi daha hayırlı olur. Bende emeği geçen tüm antrenörlerime çok teşekkür ediyorum.

Oğuz Yenihayat / Medyaspor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder