13 Temmuz 2009 Pazartesi

Hidayet Türkoğlu yurda döndü



Türkoğlu, Polonya'da madalya istiyor
NBA’de geçirdiği başarılı sezonun ardından Toronto Raptors ile anlaşan A Milli Takım Kaptanı Hidayet Türkoğlu, yurda dönerken, A Milli Takım formasını gururla taşımak istediğini söyledi.

NBA’de Orlando Magic forması altında başarılı bir sezon geçiren ve Toronto Raptors ile anlaşan A Milli Takım Kaptanı Hidayet Türkoğlu, yurda döndü.

THY’nin tarifeli uçağı ile Toronto’dan İstanbul’a 16:50’de gelen Hidayet Türkoğlu’nu başta ailesi olmak üzere A Milli Takım Menajeri Harun Erdenay ve Milli Takımlar İdari Menajeri Barbaros Akkaş karşıladı.

Milli oyuncu yaklaşık on saat süren yolculuğunun ardından Atatürk Havalimanı dış hatlar terminali gidiş katındaki Fatih Ergökmen Konferansı Salonu’nda basın toplantısı düzenledi. Basın toplantısına yıldız oyuncunun ailesi, A Milli Takım Menajeri Harun Erdenay ve Milli Takımlar İdari Menajeri Barbaros Akkaş yanında çok sayıda basın mensubu katıldı.

Takımının NBA finaline yükselmesinde büyük pay sahibi olan ve Toronto Raptors ile sözleşme imzalayan Hidayet Türkoğlu, A Milli Takım'la Avrupa Şampiyonası'nda başarılı olmak istediklerini söyledi. Yıldız oyuncu yaptığı açıklamada "Artık NBA değil Milli Takım konuşmak istiyorum. Milli formanın ayrı bir gururu ve heyecanı var. Milli formayı gururla taşımaya devam etmek istiyorum” dedi.

Basın mensuplarına hoş geldiniz dileklerini sunarak konuşmasına başlayan milli oyuncu Hidayet Türkoğlu, “Öncelikle hepiniz hoş geldiniz. 9 aydan sonra evime, aileme ve ülkeme dönmek beni mutlu etti. Tatile gitmeden önce sizinle buluşmak ve vakit ayırmak istedim. Tüm sezon boyunca beni inanılmaz desteklediniz ve Türk halkının beni takip etmesini sağladınız. Hepinize teşekkür ediyorum. Ayrıca siz değerli basın mensuplarına bireysel olarak vakit ayırmak istiyorum” dedi.

Sezon içerisindeki performansının kendisini memnun ettiğini dile getiren yıldız oyuncu, “Sezon içerisinde ve play-off’larda göstermiş olduğum performans beni mutlu etti. Bir sporcunun isteyeceği en iyi nokta; yıllar sonra çalışarak hem takım hem de bireysel olarak sergilemiş olduğunuz performanstır. Ben bunun için mutluyum. Bunun sonucunda da iyi bir kontrat elde ettim. Sizden ricam, kontratımla değil, sergilemiş olduğum başarı ve basketbol ile anılmak istiyorum” şeklinde konuştu.

Paylaşacak çok şeyi olduğunu da söyleyen tecrübeli oyuncu, “Paylaşacağım birçok hikâye ve anılarım var. Geçirdiğim sakatlığın ardından inanılmaz bir çıkış yakalayarak play-off’larda iyi basketbol oynamam beni bu noktalara getirdi. Hepinize çok teşekkür ederim. Türkiye’de daha çok sevilmemi sağladınız. Buraya gelirken bile Türk halkı tarafından iyi yorumlar ve destekler aldım” diye konuştu.

Toronto Raptors’a transferini değerlendiren Hidayet Türkoğlu takım oyununa önem verdiğini belirterek, “İlk olarak Portland Trail Blazers ile görüştüm. Genç ve başarılı bir ekipti. Daha sonra Toronto Raptors devreye girdi. Hem basketbol olarak, hem de şehir olarak bana cazip geldi. Çünkü oynadıkları basketbol stili benim şu ana kadar elde etmiş olduğum başarılarla çok benzer. O yüzden Toronto’yu tercih ettim. Aynı başarılara devam edebileceğimi düşündüm. Etrafımdaki oyuncuların da bana bu konuda yardımcı olabileceğimi düşündüm. Chris Bosh, İspanyol Jose Calderon, İtalyan Andrea Bargnani’nin oyun stili olarak bu takımı seçmemi kolaylaştırdı. Şehrin de güzel olması artı bir avantajdı benim için” dedi.

Milli forma altında geçen sene çok güzel bir hava yakaladıklarını da kaydeden Hidayet Türkoğlu “Yıllardır A Milli Takım’da oynuyorum. Şu anda takımın kaptanlığını yapıyorum. Geçen sene yakalamış olduğumuz çok güzel bir hava var. Şu an önümde güzel bir 10 gün var. Ailemle birlikte dolu dolu geçirip, sizlere de vakit ayırdıktan sonra Milli Takım’a katılacağım. Bu sene A Milli Takım Antalya’da moral kampı gerçekleştirilecek. Başkanımız Turgay Demirel’e bu konudaki desteklerinden dolayı çok teşekkür ederim. Bende takım arkadaşlarımla birlikte kampta yer alacağım” şeklinde konuştu.

Artık A Milli Takım’ı konuşmak istediğini söyleyen Türkoğlu, “Kendime her zaman güvendim. Artık NBA değil Milli Takım konuşmak istiyorum. Milli formanın ayrı bir gururu ve heyecanı var. Milli formayı gururla taşımaya devam etmek istiyorum” şeklinde konuştu.

Bu yıl Polonya’da düzenlenecek olan Avrupa Şampiyonası’nda başarılı olacaklarına inandığını söyleyen Hidayet Türkoğlu sözlerini şöyle tamamladı: “Geçen sene sakatlıklar yaşayan arkadaşlarımız iyileşti. Onların takviyesi olumlu olacaktır. Ben madalya ile döneceğimize inanıyorum. Önümüzdeki iki sene Türk Basketbolu için çok önemli. Bu sene Polonya’da düzenlenecek olan Avrupa Şampiyonası ile 2010 yılında ülkemizde gerçekleştirilecek olan Dünya Basketbol Şampiyonası çok büyük önem taşıyor. Çıkış noktası diyebilirim. Bunun bilincindeyiz. Önemli olan takım olabilmemiz. İnşallah geçen yıl olduğu gibi fire vermeyiz ve tam takım gideriz. Tüm arkadaşlarıma güveniyorum. Genci, tecrübelisi hepsi göstermiş oldukları performanstan dolayı burayı hak etti. İnşallah güzel bir yaz geçirir ve Türkiye’ye başarılı bir şekilde döneriz.”








1 yorum:

  1. ya hidayet abi sana hayranım en sevdiğim basketbolculardan birisi sensin

    YanıtlaSil