15 Eylül 2009 Salı

Caner Topaloğlu, Galatasaray Dergisi'ne röportaj verdi



Caner Topaloğlu'dan özel açıklamalar.
Galatasaray Cafe Crown'un yeni transferi Caner Topaloğlu, Galatasaray Dergisi'nin Eylül sayısına bir röportaj verdi.

Röportajın tam metni şöyle:


İstikrarlı – Hırslı – Savaşçı – İddialı: Caner Topaloğlu

Yeni sezona genç, dinamik ve mücadeleci bir kadroyla girmeyi hedefleyen Galatasaray Cafe Crown’da savaşçı yapısı ve oyun anlayışıyla yeni transfer Caner Topaloğlu öne çıkan isimlerden. Caner Topaloğlu, profesyonel olarak basketbola başlangıcını, hedeflerini ve Galatasaray’da yaşamak istediği başarıları bizlerle paylaştı…

(Röportaj: Umut Barış UÇAN| Galatasaray Dergisi, Eylül 2009, Sayı: 82)


BASKETBOLLA NE ZAMAN TANIŞTIN?
Babamın görevi dolayısıyla birçok ilde bulunduk. İlk olarak Kahramanmaraş’ta ilkokuldayken oynuyordum ama esas olarak Tekirdağ Anadolu Lisesi’nde beden eğitimi öğretmenim Kamil Tonay vasıtasıyla başladım. 1999 senesinde Ülkerspor altyapısına girdim. Yani profesyonel olarak ilk adımı Ülkerspor’da attım diyebilirim.

OKUL YILLARINDA OYNARKEN AKLINDA PROFESYONEL BASKETBOLCU OLMAK VAR MIYDI, PROFESYONELLİĞE GEÇİŞ YAPMANA SEBEP OLAN KIRILMA NOKTASI NEDİR?
O yıllarda tamamen hobi olarak okul takımında amatör bir şekilde oynuyordum. Sonra, Ülkerspor altyapı antrenörleri beni gördü ve orada oynamamı istediler. Ailemle beraber Tekirdağ’dan İstanbul’a taşındık. Yani onları peşimde sürükledim. Bu şekilde profesyonel rüyalar görmeye de başladım.

“GALATASARAY’DA KALICI OLMAK İSTİYORUM”

PROFESYONEL KARİYERİNE ÜLKER’DE BAŞLADIN, DAHA SONRA BÜYÜK KOLEJ’DE BİR SENE OYNADIN VE ARDINDAN ÜÇ SENE BANVİT’TE OYNADIN. TÜRKİYE BASKETBOLUNDA AYNI TAKIMDA ÜÇ SENE OYNAYAN OYUNCUYA AZ RASTLANIYOR. GALATASARAY’DAKİ BASKETBOL KARİYERİNİ DE BU ŞEKİLDE UZUN SOLUKLU MU KURGULUYORSUN?
Tabii ki Galatasaray’a geldim ve burada kalıcı olmak istiyorum. Galatasaray gerçekten çok büyük bir camia. Her oyuncunun tabii ki Avrupa hayalleri vardır ama ben ilk olarak Galatasaray’da kalıcı olmak ve Galatasaray’ı yukarılara taşıyarak bu hayallere ulaşmak istiyorum. Bu camiaya kendimi sevdirebilirsem ve Galatasaray başarılara imza atarken ben de kendi basketbolumu geliştirirsem çok daha güzel olur diye düşünüyorum.

GALATASARAY’A GELMEK, BÖYLE BÜYÜK BİR CAMİADA BULUNMAK SANA NELER HİSSETTİRDİ?
Tabii ki benim için çok önemli bir olay. Ben daha altyapıdayken A Takım’da oynayan oyuncuları görmek, onlarla idmanlara çıkmak, maçlara gitmek bana çok büyük bir heyecan veriyordu. Zaman geçtikçe, sizin o insanlarla aynı sahada olmanız, aynı formayı giymeniz bambaşka duygular yaratıyor. Önceden beri ileride olmak istediğim yerlere basamak basamak geldiğimi görmek çok güzel bir şey. Bunun sonucunda da Galatasaray gibi çok büyük bir camiaya gelmek güzel duygular hissettiriyor.

“EĞİTİM İKİNCİ PLANA İTİLMEMELİ”

KARİYERİN GERÇEKTEN DE SÜREKLİ YÜKSELEN BİR ÇİZGİ İZLİYOR. BUNUN YANI SIRA EĞİTİM HAYATINDA DA BAŞARILISIN. SON DÖNEMDE GENÇ BASKETBOLCULARIN SPOR VE EĞİTİM HAYATLARINI BİR ARADA GÖTÜREMEDİKLERİNİ, EĞİTİM HAYATLARINI GERİ PLANA İTTİKLERİNİ GÖRÜYORUZ. BU KONUDA GENÇ SPORCULARA NE GİBİ TAVSİYELERDE BULUNMAK İSTEDİĞİNİ VE EĞİTİMLİ OLMANIN SENİN BASKETBOLUNA NE GİBİ ARTILAR KATTIĞINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?
Aslında bu konunun çok büyük zorluklarını çektim. Ben, Tekirdağ’dan geldiğimde Anadolu Lisesi’ne devam etmek istemiştim. Altyapıdayken okuldaki ders saatleri ile antrenman saatleri birbirine uymuyordu. İkisini bir arada götürebilmek için çok zorlandım. Türkiye’de 80’li yıllarda profesyonel basketbol oynayan ağabeylerimiz aynı zamanda çok iyi üniversitelerden mezun olmuş insanlardı. Doktor, mühendis etiketli basketbolcu ağabeylerimiz vardı. Şimdi basketbol pazarının büyümesi ile beraber iş paraya döküldü ve eğitim ikinci plana itildi. Hemen hemen bütün genç arkadaşlar bir İbrahim Kutluay, bir Hüseyin Beşok olma hayali ile yola çıkıyorlar. Ancak her sene bir Kutluay, bir Beşok gelmiyor. Bu hedeflerle yola çıkıp eğitimi de ikinci plana ittiğinizde tamamen sistemin ezip ortaya attığı gençlere dönüşüyorsunuz. Eğitimli sporcu olmak başlı başına ailenin bilinçli olmasıyla gerçekleşmiyor. Kesinlikle aile, okul ve kulüp üçgeninde uyumlu ve bilinçli bir çalışma yürütülmesi gerekiyor. Çünkü sadece sporcu değil aynı zamanda birey yetiştiriyorsunuz. Bu insanlar sonuç olarak hayata tutunmalılar. Bu gençlerin hayatlarını kazanmaları basketboldan olabilir, başka spordan olabilir ya da spordan olmayabilir. Sonuç itibarı ile bu gençlerin hayatlarını kazanmak ve kendilerini geliştirebilmek için eğitime her zaman ihtiyaçları var. Aynı zamanda sporcuların eğitimli ve çağdaş olmaları gerek oyun içerisindeki tavırlarında gerekse oyun karakterinde mutlaka kendini gösterir diye düşünüyorum. Başa dönecek olursam eğitimli sporcuların yetişmesi için kulüp, aile ve okulun işbirliğinin şart olduğunu düşünüyorum. Ben şu anda Bahçeşehir Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde öğrenciyim. Dört senedir İstanbul dışında olduğum için okulum biraz uzadı. Şu anda 10 dersim var ve inşallah bu sene hepsini temizleyip mezun olurum.

“ŞUTUMU GELİŞTİRİP BİR ÜST SEVİYEYE ÇIKACAĞIM”

TEKRAR BASKETBOLA DÖNECEK OLURSAK, SENİ ÖZELLİKLE SAVUNMANLA TANIYORUZ. SAVUNMANDAN EMİN OLDUĞUMUZ İÇİN HÜCUMUNU KONUŞMAK İSTİYORUM. BU SENE GALATASARAY HÜCUMUNDA NASIL BİR KATKIN OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORSUN?
Bu tabii işin biraz teknik kısmı ve antrenörümüzün beni nereye yerleştireceği ile ilgili. Sonuçta ben altyapıdan beri kaç dakika süre alırsam elimden gelenin en iyisini vermeye çalışan bir sporcuyum. İşin emek kısmını, göz önüne çok çıkmayan kısmını yapmaktan hoşlanıyorum. Hücumda sorumluluk alıp sayı atmam da artılarım olacaktır. Şu anda eksik yanım, hatta en büyük eksikliğim şutum. Bu konuda da kendimi geliştirdiğim ve istikrarı sağladığım sürece bir üst seviyeye çıkacağıma inanıyorum.

BU SPORDA KİŞİSEL HEDEFLERİN NELER?
Daha önce de belirttiğim gibi ilk hedefim Galatasaray’da başarılı olmak ve burada kalıcı olmak. Akabinde Türkiye’de düzenlenecek 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası’nda Milli Takım’da görev almak istiyorum. Uzun vadede de her Türk basketbolcunun isteyeceği gibi Avrupa’da başarılı ve iddialı bir kulüpte oynama hayalim var.

“MÜCADELECİ VE SAVAŞAN BİR TAKIM OLACAĞIZ”

GALATASARAY CAFE CROWN’U YENİ SEZONDA NASIL DEĞERLENDİRİYORSUN?
Galatasaray’ın bu sene, geçen seneye göre kabuk değiştirdiğini ve ciddi bir revizyona girdiğini görüyoruz. Sonuç itibarı ile geçen seneye nazaran ben de dahil olmak üzere daha genç arkadaşlarla çalışacağız. Haliyle bu gençliğin vermiş olduğu bir dinamizm, çeviklik sahaya yansıyacaktır. Sahanın her alanında koşan, maçın bitiş düdüğüne kadar mücadele eden bir Galatasaray olacaktır. Mücadeleci ve gerçekten savaşan bir takım olacağız.

BİRAZ DA BASKETBOL DIŞINDAKİ HAYATINDAN BAHSEDER MİSİN?
Yeni evliyim. Haziran ayında düğün yaptık. Eşimle lise son sınıftan beri beraberdik. Şimdi de güzel bir başlangıç yapmış olduk. Sezona hazırlık sürecinde idmanlarımız çok yoğun olduğundan bu dönem çok fazla sosyal aktivitede bulunamıyorum. Zaten daha yeni taşındığımız için hala evi kurmaya çalışıyoruz. Ancak genel olarak film seyretmeyi, eşimle birlikte dolaşmayı ve klasik olacak ama kitap okumayı severim. Pek büyük sayılmasa bile bir kitaplığım var.

“BU SEZON EN AZ BİR KUPA ALACAĞIZ”

SON OLARAK BÜYÜK GALATASARAY TARAFTARI’NA VERMEK İSTEDİĞİN MESAJ NEDİR?
Taraftarla birlikte oynama olgusu gerçekten bambaşka. Dolu tribünlerin önünde oynamak eforunuzu yukarılara taşıyor. Bu sene maçlarımızı Abdi İpekçi’de yapacağız. Umarım taraftarlarımız her maç tribünleri doldurur. Bizim de onlara gerçekten keyifli maçlar izleteceğimize inanıyorum. Bizi yalnız bırakmasınlar. Umarım bana inanan ve bana güvenen insanların yüzlerini kara çıkartmam ve inşallah bu sezonu en az bir kupayla bitiririz. Antrenman salonumuza girdiğimde salonda asılı duran şampiyon kadrolarımızın bayraklarını gördüm. Onların yanına kendi ismimizi de astırmak gerçekten çok gurur verici olur.


CANER TOPALOĞLU
Doğum tarihi: 17 Nisan 1985
Boy: 1.98
Mevki: Forvet

Caner Topaloğlu’nun Favorileri
Yemek: Kara lahana çorbası
Yazar: Nihat Genç
Film: Eşkıya/Esaretin Bedeli
Müzisyen: Kazım Koyuncu/Volkan Konak
Basketbolcu: Haluk Yıldırım


Geçen sezon Banvit’te 29 maçta forma giyen Caner Topaloğlu, 4.6 sayı – 2.1 ribaunt – 1.3 asist – 0.3 top çalma istatistikleriyle oynadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder