2 Eylül 2009 Çarşamba

Darius Washington: "Kazanmak için doğmuşum"



Washington'dan mesaj var!..
Galatasaray Cafe Crown’un yeni transferi Darius Washington, Türk seyircisi ile ilk kez Efes Pilsen Word Cup 8’te buluştu.

Avrupa Şampiyonası öncesinde Makedonya Milli Takımı katıldığı Efes Pilsen World Cup 8 organizasyonunda sergilediği başarılı performans ile dikkat çekerken, Galatasaray Cafe Crown’un yeni transferi Darius Washington da sarı kırmızı renklere sahip milli forması ile basketbolseverlerin karşısına çıktı.

Geçen sezon Rusya’nın Ural Great takımında oynayan Amerikalı oyuncu, Memphis Üniversitesi’ni bitirdikten sonra kariyerine Avrupa’da devam etti. NBA için de şansını deneyen oyun kurucu, kısa süreli San Antonio Spurs ve Chicago Bulls takımlarında forma giydi.

Yeni sezon başlamadan önce Ankara’da oynadığı 4 maçın ardından sorularımızı cevaplayan Darius Washington, Türk seyircisinin kendisine anlatıldığından daha güzel bir seyirci olduğunu söyledi. Kazanmak için doğmuşum cümlesiyle Sarı-Kırmızılı taraftara adeta mesaj yollayan Amerikalı oyuncu, ligin ilk maçını sabırsızlıkla beklediğini vurguladı.

Türkiye’ye transfer olduktan sonra Galatasaray forması giymeden aynı renklere sahip Makedonya Milli forması ile Türk basketbolseverlerin karşısına çıktın. İlk olarak Türkiye’deki basketbol atmosferini nasıl buldun?
Türkiye’nin çok güzel bir basketbol seyircisine sahip olduğunu gördüm. Aslında bana taraftarın çok ateşli olduğunu söylemişlerdi ama bu kadar beklemiyordum açıkçası. Benim için çok heyecanlı bir sezon olacağını düşünüyorum. Beko Basketbol Ligi gittikçe gelişiyor ve Avrupa’nın en iyi ligleri arasında yer alıyor. Çok başarılı birçok Amerikalı oyuncuya ülkenizde forma giyiyor. Bu yüzden Galatasaray Cafe Crown forması ile çok heyecanlı, güzel maçlar yaşayacağıma inanıyorum. Diğer taraftan yeni takımım ile benim kişisel hedeflerimin de çok örtüştüğünü söylemek isterim. Sahada zevk alarak oynuyorum bu yüzden elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Tek amacım kazanmak. Ben kazanmak için doğmuşum. Galatasaray Cafe Crown’un da amacının bu olduğunu biliyorum. Kesin olan tek bir şey var, çok zor ve sert bir sezon bizi bekliyor. İlk maç için sabırsızlanıyorum.

Efes Pilsen Word Cup 8 organizasyonu için neler söyleyeceksin?
Gerçekten çok güzel bir turnuvaydı. Önemi çok büyük, çünkü Avrupa Şampiyonası’na az bir zaman kala, çok iyi takımlarla hazırlık maçları yapma şansını elde ediyoruz. Eksiklerimizin farkına varıyoruz ve hatalarımızı düzeltme şansı buluyoruz. Bunun dışında Türkiye’de maç oynamak çok zevkli. Otele ve salona ait organizasyonda hiçbir sıkıntı yaşamadık. Her detay düşünülmüştü. Emeği geçenlere teşekkür ederim.

Takımının turnuvadaki performansını nasıl değerlendiriyorsun?
Ben, bu turnuvada elimizden gelen en iyi performansı gösterdiğimizi biliyorum. Sizin de dediğiniz gibi hiç kimse bizden bu kadar iyi performans beklemiyordu. Çok başarılı maçlar oynadık, iyi mücadele ettik ve finale yükseldik. Şampiyona öncesinde bize büyük moral oldu.

Amerikalısın ve başka bir ülkenin milli takımı için oynuyorsun. Bu nasıl bir duyu, sahada neler hissediyorsun?
Açıkçası başka bir ülkenin milli takımında oynamak bir ayrıcalık. Farklı bir güven ilişkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca kendi takımında oynama şansı bulunamayan oyuncular başka milli takımlarda oynadığı zaman başarılı da olabiliyorlar. Ben Makedonya Milli Takımı’nda oynadığım için gerçekten gurur duyuyorum. Başka bir ülkenin seni çok beğenip önce seni vatandaşlığına kabul etmesi sonra da kadrosunda yer vermesi çok büyük bir onurdur. Ben de bu onuru yaşıyorum.

2010 Dünya Şampiyonası’nın Türkiye’de yapılacak. Bu organizasyon ile ilgili düşüncelerini de öğrenebilir miyiz?
Ülkeniz için büyük bir tecrübe olacak. Milli takımınız gücünü sadece Avrupa’ya değil, tüm dünyaya kanıtlayacak. Umarım Türkiye, bu şampiyona öncesinde Polonya’da başarılı olur. Siz, gerçekten başarıyı hak eden bir takıma sahipsiniz. Gerek Avrupa’da, gerek NBA’de çok iyi oyuncularınız var. Türk seyircilerin de şampiyonaya ayrı bir renk katacağına inanıyorum. Federasyonunuz, takımınız ve seyircileriniz ile el ele vererek çok iyi bir organizasyon geçirmenizi diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder