4 Kasım 2009 Çarşamba

Antonio Graves: "Cibona'da rolüm farklı"



Graves, "Türkiye'de olmak güzel"
Basketbolseverlerin geçtiğimiz sezon Galatasaray Cafe Crown’dan yakından tanıdığı ABD'li oyuncu Antonio Graves, Cibona Zagreb formasıyla Fenerbahçe Ülker ile karşılaşacak.

NCAA kariyerini Pittsburgh’da geçirdikten sonra 2008-09 sezonunu Galatasaray Cafe Crown’da oynayan Antonio Graves, gerek Beko Basketbol Ligi gerekse de Eurocup’da gösterdiği performans ile dikkat çekti. Sarı Kırmızılılarda 32 lig maçında 15,2 sayı 2,3 ribaund 2,2 asist ve 1,8 top çalma ortalamalarını yakalayan Graves, yeni sezonda Cibona Zagreb forması giyiyor.

Euroleague’de Fenerbahçe Ülker ile karşılaşacak Cibona Zagreb’in yeni transferi Graves, tekrar Türkiye’de olmaktan dolayı büyük mutluluk duyduğunu söyledi.

Öncelikle Türkiye’ye tekrar hoş geldin. Neler hissediyorsun?
Gerçekten heyecanlıyım. İstanbul’da ve Türkiye’de olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Geçen sezon Galatasaray Cafe Crown ile burada çok güzel vakit geçirdim. Güzel anılarım ve arkadaşlıklarım var. Umarım bir gün tekrar Türkiye’ye gelirim. Çünkü İstanbul’u çok seviyorum

Fenerbahçe – Galatasaray arasındaki rekabeti biliyorsun. Daha önce de Galatasaray Cafe Crown forması ile Fenerbahçe Ülker karşısında oynadın. Cibona Zagreb forması ile Sarı Lacivertlilere karşı oynayacaksın.
Fenerbahçe ile Galatasaray arasındaki rekabeti tüm dünya biliyor. Çok köklü kulüpler ve bu heyecanı oyuncu olarak geçen sene yaşadım. Evimizdeki maçta seyircimizin de desteği ile Fenerbahçe Ülker’i yendik, deplasmanda ise kaybettik. Her iki takımın da taraftarları muhteşem. Bu duyguları yaşamak her oyuncuya nasip olmaz. Bu nedenle Galatasaray Cafe Crown ile bunu yaşadığım için kendimi şanslı görüyorum.

Maç öncesinde neler hissediyorsun?
Sezon öncesinde hazırlık maçlarında Fenerbahçe Ülker ile karşılaştık ve uzatmada kaybetmiştik. Gerçekten çok iyi oyunculara sahipler. Zaten iyi bir kadroya sahiplerdi ve buna takviyede bulundular. Abdi İpekçi Spor Salonu’nda daha önce Galatasaray Cafe Crown forması ile Fenerbahçe Ülker’e karşı oynamıştım. Şu anda salon gerçekten güzel hale getirilmiş burada oynamak gerçekten heyecan verici.

Cibona Zagreb’in performansını nasıl buluyorsun?
Sezona Adriyatik Ligi’nde iyi başladık. Oynadığımız 5 maçı da kazandık ve lider durumdayız. Ancak aynı şeyleri Euroleague için söyleyemeyiz. Euroleague gerçekten çok zorlu. Grubumuzda Barcelona, Montepaschi Siena ve Fenerbahçe Ülker gibi çok ciddi ekipler var. İlk iki maçımızı kaybettik ve bundan sonra elimizden geleni yapacağız.

Cibona’daki bireysel performansından memnun musun? Senden beklentiler ne yönde ?
Geçen sene Galatasaray Cafe Crown’daki rolümden çok farklı bir durumdayım. Galatasaray’da skorer bir kimlikle oynuyordum. Cibona’da antrenörümüz Perasovic geçen senekinden farklı bir yol izledi. Takım kimyası değişik ve adapte olmaya çalışıyorum. Bu biraz zaman alacak ve ben de elimden geleni yapıyorum. Euroleague her geçen sene daha da güçleniyor ve en zorlu grupta yer alıyoruz. İlk 2 maçta benden beklenenleri yapamadığımı biliyorum ancak bundan sonra bunun üstesinden geleceğime inanıyorum. Geçen sezon Cibona, Abdi İpekçi Spor Salonu’nda Fenerbahçe Ülker’i mağlup etmişti. Bu sezon da aynısını yaparak Euroleague’de ilk galibiyetimizi elde etmek istiyoruz.

Gelecek sene ülkemizde gerçekleştirilecek 2010 FIBA Dünya Şampiyonası hakkında neler söylemek istersin?
Bence Avrupa’nın en iyi liglerinden birisi Türkiye’de oynanıyor. Geçen sezon ben de Beko Basketbol Ligi’nde Galatasaray Cafe Crown ile heyecanı yaşadım. Ligdeki çekişme normal sezondan play-off final serisine kadar üst seviyedeydi. Dünya Şampiyonası’nın da Türkiye’de düzenlenecek olması çok güzel. Fırsat bulursam, hem burada Galatasaray Cafe Crown’daki takım arkadaşlarımla hasret giderir, ülkem ABD’yi de desteklemek istiyorum.

Röportaj: Erinç Toklucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder