24 Kasım 2009 Salı

Cemal Nalga: "Yaşananlar akıl tutulması"



Cemal Nalga Haberturk'e konuştu...
Galatasaray ve basketbol tarihine geçen tarihi skandalın ‘istemeden de olsa’ başrolünü oynayan Cemal Nalga, HABERTÜRK’e konuştu: "Kendimi cinayet işlendikten sonra eline silah tutuşturulmuş sanık gibi hissediyorum. Hocam istedi, ben de uyguladım."

Cezalı olmasına karşın kendisini oynatmak isteyen antrenörünün talimatıyla hazırlık maçında takım arkadaşı Tufan Ersöz’ün 7 numaralı formasını giydiğinde başına geleceklerden habersizdi... Galatasaray’ın ve basketbol tarihinin en büyük skandallarından birinin “istemeden de olsa” başrol oyuncusu olduğunu fark ettiğinde ise artık çok geçti... Cemal Nalga’nın dünyası “kariyerinin baharında” olduğu bir dönemde aldığı 2 yıllık ceza ile karardı.. Kendini “cinayet işlendikten sonra eline silah tutuşturulmuş” sanık gibi hissettiğini söyleyen Cemal, suskunluğunu bozdu, çektiği sıkıntıları paylaşmaya karar verdi ve içini HABERTÜRK’e döktü:

‘REDDETME LÜKSÜM YOKTU’
“Sırtına o formayı giyen ben olduğum için insanlar doğal olarak olayın nasıl cereyan ettiğine değil, sahada kimin o forma ile oynadığına bakıyor. Antrenörlerimiz Skyliners maçından önce konuştular. Ben maçta oynamayacağım diye biliyordum. Sonra Mert Uyguç soyunma odasına gelip antrenörümüz Okan Çevik’in kararını iletti, Tufan’ın formasını giyeceğimi söyledi. Kendisi de ‘Büyük bir risk alıyoruz. Aslında bu forma ile oynamamalısın’ dedi. Yarısı Türk seyircilerle dolu olan bir salonda, herkesin elinde telefon ve kamera varken başkasının formasını giyip, oynuyorsun. Ama hocanın talimatlarına uymak zorundaydım. Ters düşsem, takımda yer edinemez, forma şansı bulamazdım. Reddetme lüksüm yoktu. Okan Çevik beni ilk beşte başlattı, çıkıp oynadım. Arkadaşlarım da ‘Bize de böyle bir şey söylense, biz de yapacaktık, canını sıkma’ dedi.”

‘BİR YERDEN ÇIKACAKTI’
“Teknoloji bu kadar gelişmişken, başka bir forma ile sahaya çıktığımda fark edilmemesinin imkansız olacağını, er geç bir yerden kokusunun çıkacağını tahmin ediyordum. Ama teknik kadronun böyle bir endişesi yoktu. Ben de bu kadar rahat olmalarından ve onların telkinlerinden yola çıkıp, olayın önemsiz olduğunu, belki de hep yapıldığını düşünmeye başlamıştım. Türkiye Kupası maçlarında Mert Uyguç, ‘Cezan bitti, artık oynayabilirsin’ dedi. Hâlâ Almanya’daki maçlarda Tufan’ın formasını bu yüzden giydiğimden habersizdim. Tüm bu olan bitenler akıl tutulması.”

'20 DAKİKA AĞLADIM'
“Cezayı duyar duymaz gözyaşlarına boğuldum. 20 dakika boyunca aralıksız olarak ağladım ve gece uyuyamadım.” “Benim hiç aklımda olmayan, hiç düşünmediğim bir olay başıma geldi. Bu kadar ağır bir ceza ile karşı karşıya kalacağımı bilsem kesinlikle o formayı giymezdim. Açıkçası bana böyle bir kötülüğü reva görecekleri hiç aklıma gelmedi.” “Okan Ağabey gelip benden özür diledi, çok üzgün olduğunu söyledi. Ama ne Cengiz Ağabey, ne Koray Ağabey, ne de Mert Ağabey bir telefon açıp özür bile dilemediler. ‘Bizim yüzümüzden oldu, kusura bakma’ bile demediler. Bu yüzden büyük hayal kırıklığı yaşadım.” “Şu an Galatasaray’da muhatap alacak kimse de kalmadı. Kulüpten bir kişi de arayıp benim böylesine mağdur olduğum bir durumda destek olup, tesellide bulunmadı. Bu da beni üzen ayrı bir konu.”

‘TAHKİM’E GİDİYORUM’
“Benim için tek şans artık Tahkim Kurulu’na gitmek. Cezayı hak etmedim. Bana dolaylı yoldan bir bedel ödetiliyor. İşin sorumlularının ceza çekmesi normal ama bana verilen ceza çok ağır. Bu yüzden avukatlar aracılığıyla hakkımı Tahkim Kurulu’nda arayacağım.”

‘TEK ŞANSIM YURTDIŞI’
“Askerlik tecilimin ceza nedeniyle iptal olması ayrı bir dert. Üniversite mezunu değilim ve fazla seçeneğim kalmıyor. ULEB Kupası’nda Galatasaray için oynayabileceğim. Ama eğer ceza böyle kalacaksa, benim için en uygunu yurt dışına giderek, orada
oynamam.”

‘CENDERENİN İÇİNDE KALDIM’
Galatasaray’a gönülden bağlıyım. 22 yaşındayım ve 4 yıldır Sarı-Kırmızılı formayı giyiyorum. 2010 Dünya Şampiyonası kadrosuna girmeyi beklerken, birdenbire kendimi böylesine bir cenderenin içinde bulmak gerçekten üzücü.”

Tufan Ersöz beni ‘Sakın diskalifiye olma’ diye uyardı
Cemal Nalga, maç öncesi formayı giydiğinde yaşananları da şöyle anlattı: Soyunma odasında konunun ciddiyetinin farkında değildik. Takım arkadaşlarımla olay üzerine türlü türlü espriler yaptık. Ben Tufan’a oranla çok daha uzun ve iri olduğum için ‘O forma sana küçük gelmez mi? Üzerinde nasıl duracak?” diye takıldılar. Formanın asli sahibi Tufan’ın tepkisi ise ‘Oğlum sakın diskalifiye olup beni de yakma’ oldu. Zaten bu cümleden bile sonrasında başımıza neler geleceğinden haberdar olmadığımız net biçimde ortaya çıkıyor. Keşke o formayı giymeden önce beni bir uyaran olsaydı da başımıza tüm bunlar gelmeseydi.

Röportaj: Gökhan Türe

1 yorum:

  1. cemal nalga'nın yaşananlara akıl tutulması deyip. aynı formayı haber için tekrar giymesi daha da akıl tutulması :)

    YanıtlaSil